کلیدهای میان‌بر، کلیدهایی هستند که در محیط ویندوز و یا نرم‌افزارهای تحت آن، باعث تسریع در انجام عملیات مختلف می‌شوند و کاربر را از استفاده از ماوس بی‌نیاز می‌کنند. خصوصیاتی که این کلیدهای میان‌بر دارند این است که بایستی هر یک از آن‌ها را به خاطر سپرد. به عنوان مثال باید همواره به خاطر داشته باشید که کلیدهای ترکیبی Ctrl+C عمل کپی را انجام می‌دهند و کلید Ctr+V عمل Paste را. اما در نرم‌افزارهای آفیس، نظیر Word یا Excel، قابلیتی بسیار جالب و کاربردی قرار گرفته است که باعث می‌شود بدون به خاطر سپردن این کلیدهای ترکیبی، بدون نیاز به ماوس و تنها به وسیله کیبورد، هر کاری که لازم است انجام دهید. این قابلیت که Key Tips نام دارد سرعت کار شما را بسیار افزایش می‌دهد.

 

بدین منظور:
یکی از نرم‌افزارهای آفیس نظیر Word را اجرا کنید.
حال کافی است کلید Alt را چند ثانیه نگه‌ دارید و سپس رها کنید.
خواهید دید که بر روی تمامی منوها و دکمه‌های بالای صفحه، یک کاراکتر انگلیسی نقش بسته است.
به عنوان مثال بر روی تب Insert، حرف N حک شده است. با فشردن کلید N از روی کیبورد مستقیماًً به این تب خواهید رفت و به محتویات آن دسترسی خواهید داشت. بر روی محتویات آن نیز حرف جدیدی نقش بسته است که با فشردن آن، عمل مربوط به آن انجام می‌شود.


فرض کنید ما قصد داریم بدون استفاده از ماوس، یک فایل را ذخیره کنیم. برای این کار کافی است ابتدا Alt را چند لحظه بگیریم و رها کنیم. سپس مطابق آن چه خود برنامه به ما می‌گوید ابتدا کلید F و سپس S را فشار دهیم.


دقت کنید در صورت هر گونه کلیک به وسیله ماوس، برنامه از حالت Key Tips خارج می‌شود.

لازم به ذکر است این ترفند بر روی نسخه‌های 2007 به بعدِ آفیس عمل می‌کند.

موضوعات: آفیس  لینک ثابت

شما باید برای دیدن نظرات وارد سامانه شوید در حال حاضر وارد شده اید !

If you have no account yet, you can register now...
(It only takes a few seconds!)


فرم در حال بارگذاری ...