ترفندهای کامپیوتری


فروردین 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31





جستجو



  فیدهای XML
 



هیچ چیز بیشتر از یک کامپیوتر کند نمی‌تواند در کارهای روزمره اختلال ایجاد کند. گاهی تنها راه چاره خرید یک کامپیوتر جدید است؛ اما در اغلب موارد با چند اقدام ساده می‌توان سرعت کامپیوتر را افزایش داد.

در ادامه ۱۰ راهکار ساده برای افزایش سرعت کامپیوتر ارائه می‌کنیم.

 

۱- برنامه‌های بلا استفاده را حذف کنید

معمولا کامپیوترها به همراه نرم‌افزارهایی ارایه می‌شوند که برخی از آن‌ها اساسا مورد نیاز کاربر نیستند. برای حذف این برنامه‌ها کافی است در بخش Control Panel برنامه‌های اضافی را از فهرست برنامه‌های نصب شده روی سیستم انتخاب کرده و با استفاده از گزینه Uninstall آن‌ها را حذف کنید.

 

۲- فایل‌های موقت را پاک کنید

فایل‌های موقتی در هنگام انجام وظایف توسط کامپیوتر ایجاد می‌شوند و ممکن است پس از اتمام کار روی هارددیسک باقی بمانند و موجب کندی کامپیوتر شوند. برای حذف این فایل‌ها از حافظه سیستم کافی است در پنجره My Computer درایو سیستم عامل را انتخاب کرده و درپوشه Windows پوشه موسوم به Temp را انتخاب کنید. سپس در بالای پنجره از منوی View گزینه Details را انتخاب کنید تا جزئیات فایل‌ها به نمایش درآید. اکنون می‌توانید تمام فایل‌های مربوط به روزهای گذشته را انتخاب و پاک کنید.

 

۳- یک درایو SSD روی سیستم نصب کنید

مهمترین علت کندی کامپیوتر استفاده از هارددیسک است. برای افزایش سرعت کامپیوتر می‌توانید به جای هارددیسک از یک درایو SSD برای ذخیره اطلاعات استفاده کنید. درایو SSD در واقع حافظه مبتنی بر فلش است که برق کمتری مصرف کرده و مقاومت بیشتری دارد.

 

۴- فضای ذخیره‌سازی سیستم سیستم را افزایش دهید

وقتی ۸۵ درصد از فضای ذخیره‌سازی پر می‌شود، سرعت کامپیوتر کاهش می‌یابد. برای اجتناب از این مشکل بهتر است فضای ذخیره سازی سیستم را افزایش دهید.

 

۵- از اجرای برنامه‌های غیرضروری در زمان راه اندازی سیستم جلوگیری کنید

اجرای برنامه‌های متعدد در زمان راه‌اندازی سیستم موجب کندی آن می‌شود. برای اجتناب از این رخداد در منوی Start گزینه Run را انتخاب کرده و عبارت msconfig را تایپ کنید تا فهرستی از برنامه‌هایی که در زمان راه‌اندازی سیستم اجرا می‌شوند، به نمایش درآید. برای حذف برنامه‌های ناخواسته از این فهرست کافی است علامت موجود در کنار نام برنامه‌ها را بردارید.

 

۶- حافظه رَم سیستم را افزایش دهید

حافظه موقت سیستم یا رم برای انجام محاسبات موردنیاز برنامه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچه تعداد برنامه‌های اجرا شده روی سیستم بیشتر باشد، حافظه رم بیشتری هم لازم است و سرعت سیستم کاهش می‌یابد. با افزاش حافظه رم می‌توانید این مشکل را رفع کنید. معمولا ۴ گیگابایت حافظه رم برای انجام کلیه امور روزمره کافی است.

 

۷- هارددیسک را یکپارچه‌سازی کنید

یکپارچه‌سازی هارددیسک امکان ذخیره‌سازی اطلاعات را به کارآمدترین صورت ممکن فراهم می‌کند. برای این منظور در پنجره My Computer روی هارددیسک کلیک راست کرده و گزینه Properties‌ را انتخاب کنید. سپس در برگه Tools گزینه Defragment Now را انتخاب کنید.

 

۸- دیسک را پاک‌سازی کنید

ویندوز یک ابزار پاک‌سازی دیسک در اختیار کاربران می‌گذارد که امکان حذف فایل‌های اضافی را فراهم می‌کند. برای استفاده از این ابزار کافی است از منوی Start گزینه All Programs و سپس به ترتیب گزینه‌های Accessories، System Tools و Disk Cleanup را اتخاب کنید.

 

۹- برای کامپیوتر از یک آدرس IP‌ ثابت استفاده کنید

کامپیوتر در زمان راه‌اندازی مدت زمان چشمگیری را صرف دریافت آدرس IP از شبکه می‌کند و با تعریف یک آدرس IP‌ ثابت، سرعت راه‌اندازی آن افزایش می‌یابد. برای این منظور در پنجره Network and Sharing Center گزینه Change adapter Settings را انتخاب کنید. سپس روی مبدل شبکه کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. پس از آن گزینه Internet Protocol Version 4 ‪(TCP/IPv4)‬‌ را انتخاب و روی دکمه Properties‌کلیک کنید. در بخش Use the following IP address از این پنجره می‌توانید تنظیمات مربوط به آدرس IP را با توجه به تنظیمات شبکه انجام دهید.

 

۱۰- کامپیوتر را گردگیری کنید

گردوخاک دشمن درجه یک کامپیوتر است. غبار مانع جریان هوا و در نتیجه گرمایش اجرای الکترونیکی کامپیوتر می‌شود. این افزایش دما کارآیی سیستم را کاهش داده و موجب کندی آن می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل در فواصل زمانی معین کامپیوتر را گردگیری کنید. برای انجام این کار می‌توانید از جاروبرقی استفاده کنید.

منبع:sarpoosh.com

موضوعات: فایل, امنیت رایانه  لینک ثابت

شما باید برای دیدن نظرات وارد سامانه شوید در حال حاضر وارد شده اید !

If you have no account yet, you can register now...
(It only takes a few seconds!)


فرم در حال بارگذاری ...

[یکشنبه 1397-09-25] [ 11:06:00 ق.ظ ]




فرض کنید در محیط Windows Explorer وارد یک پوشه می‌شوید که درون این پوشه فایل‌ها و پوشه‌های فراوانی نیز وجود دارد. اکنون در صورتی که قصد داشته باشید تا سریعاً و بدون استفاده از قسمت Search فایل یا پوشه‌ی مورد نظر خود را پیدا کنید چه خواهید کرد؟ در این ترفند به معرفی یک روش بسیار آسان اما کاربردی خواهیم پرداخت که می‌توانید بسیار سریع پوشه‌ی مورد نظر خود را پیدا کنید.

برای این کار:
کافی است تنها پس از ورود به پوشه‌ی مورد نظر شروع به تایپ کاراکترهای ابتدایی فایل یا پوشه‌ی مورد نظر خود به شکل سریع کنید.


خواهید دید که فایل یا پوشه به حالت انتخاب درآمده است.
برای این کار (ترفندستان) نیازی به استفاده از قسمت Search نخواهد بود و تنها کافی است در محیط پوشه با دانستن نام فایل یا پوشه‌ی مورد نظر، حروف ابتدایی آن را تایپ نمایید.


اکثر کاربران می‌دانند که با تایپ حرف اول فایل یا پوشه می‌توان مجموعه‌ی فایل‌ها یا پوشه‌هایی که با این کاراکتر شروع می‌شوند را پیدا کرد. اما بسیاری از این که می‌توان کاراکترهای بعدی را نیز وارد کرد بی‌اطلاع هستند.


البته دقت نمایید همان‌طور که گفته شد بایستی تایپ کاراکترها را سریع و بدون اتلاف وقت انجام دهید.


به عنوان مثال در صورتی که به دنبال فایلی با نام "وبلاگ" باشیم، با وارد کردن "وب” فایل ما پیدا شده است.

 

منبع: ترفندستان

موضوعات: نمایشگر, فایل, آفیس  لینک ثابت

یک نظر برای این مطلب وارد شده . جهت دیدن نظر ، وارد سامانه شوید. در حال حاضر وارد شده اید !

If you have no account yet, you can register now...
(It only takes a few seconds!)


فرم در حال بارگذاری ...

[چهارشنبه 1396-11-04] [ 04:46:00 ب.ظ ]




شاید شما نیز از کاربرانی باشید که ادعا می‌کنند تمام راز و رمزهای مرورگر فایرفاکس را بلد هستند! در این صورت بایستی گفت هم‌اکنون قصد داریم در این ترفند به معرفی یک کلید ترکیبی بپردازیم که می‌تواند شما را غافلگیر کند! این ترفند می‌تواند گاهی برای‌تان بسیار کاربرد داشته باشد و سرعت کار شما را با تب‌های فایرفاکس و باز کردن صفحات اینترنتی بالا ببرد.

 

بدین منظور:
ابتدا اطمینان داشته باشید یک تب شامل یک صفحه اینترنتی در فایرفاکس باز باشد.
سپس کلیدهای ترکیبی Ctrl+T جهت باز کردن یک تب جدید را بزنید.
اکنون در صورتی که کلید ترکیبی Ctrl+Z را در نوار آدرس مرورگر بزنید آدرس اینترنتی مربوط به تب قبلی وارد نوار آدرس این تب می‌شود!
به این ترتیب می‌توانید با سرعت زیادی با استفاده از کلید Undo یا همان Ctrl+Z، تب قبلی را مشابه‌سازی کنید.

راه دیگر برای ایجاد نسخه دیگر از یک تب به صورت سریع، فشردن کلید ترکیبی Alt+D و پس از آن Alt+Enter است.


اما روش Ctrl+Z ترفندی بود که بسیار از کاربران به آن بی‌توجه بودند.

فشردن بیش از یک‌ بار کلید Ctrl+Z در نوار آدرس مرورگر باعث بازیابی آدرس‌های موجود در History مرورگر خواهد شد.

مرجع: ترفندستان

موضوعات: فایل  لینک ثابت

یک نظر برای این مطلب وارد شده . جهت دیدن نظر ، وارد سامانه شوید. در حال حاضر وارد شده اید !

If you have no account yet, you can register now...
(It only takes a few seconds!)


فرم در حال بارگذاری ...

[یکشنبه 1394-08-17] [ 02:29:00 ب.ظ ]




ادامه از پست قبلی:


9- تفاوت وبلاگ و وب سایت: «وبلاگ» از جمله چیز هایی است که تعریف دقیقش یکم سخته. یک باور اشتباه اینه که یک وب سایت یک آدرس مستقل دارد، مثلآ تنها کاربران عضو سایت قادر به مشاهده لینک ها هستند.
عضویت در سایت / ورود به سایت
این تعریف اشتباه است.
وبلاگ جایی است که – عمومآ – یک نفر یادداشت هایی می‌نویسد. این یادداشت ها می‌توانید شخصی، تخصصی یا عمومی باشد. وبلاگ ها بر پایه یکی از برنامه های مدیریت محتوا نظیر وردپرس یا مووبل تایپ هستند. همچنین می‌توانند روی سرویس دهنده های وبلاگ آنلاین باشند، مثل Blogspot یا Persianblog و… که در این صورت آدرس آنها به شکل EsmeWeblog.Persianblog.ir و… درمیاید. اما می‌توانند آدرس شخصی هم داشته باشند. مثل Zangoole.com که یک وبلاگ است.
اکثر وبلاگ ها شامل بخش نظرات هم هستند که خوانندگان از این طریق با نویسنده در ارتباط هستند و نظر خودشان را به اطلاع نویسنده می‌رسانند. هم وبلاگ و هم وب سایت می‌تواند متعلق به یک نفر، چند نفر یا یک شرکت هم باشد در نتیجه مالکیت یا مخاطب یک نشانه برای تمیز دادن وبلاگ از وب سایت نیست. اما عمومآ وبلاگ متعلق به یک نفر است و شما با ورود به آن می‌دانید که در حال خواندن نوشته چه کسی هستید. وبلاگ ها عمومآ غیر رسمی تر از وب سایت ها هم هستند.
یک تفاوت دیگر هم این است که وب سایت ها عمومآ سرویس یا محصول خاصی دارند اما وبلاگ ها – حداقل مستقیمآ – سرویسی ارائه نمی‌کنند و فقط حاوی نوشته های نویسنده هستند.

10- دومین، دامین یا دامنه: اسم هر سایت (آدرسی که تایپ می‌کنید که واردش شوید) دامنه آن سایت است. مثلآ دامنه یاهو yahoo.com است. برای داشتن این نام ها باید نام مورد نظر آزاد باشد و مبلغی را سالیانه پرداخت کنید تا به نام شما ثبت شود.
توجه کنید که مثلآ در مثال یاهو، کل عبارت “Yahoo.com” دامنه است، نه فقط “Yahoo” در نتیجه “Yahoo.net” هم یک دامنه جدا است که می‌تواند متعلق به فرد دیگری باشد، همچنین “Yahoo.org” و… اما خوب شرکت های بزرگ تمام دامنه های اسم شرکت شان را به نام خودشان ثبت میکنند.

11- هاست یا هاستینگ: هاست، هاستینگ یا Host یعنی فضایی که فایل های یک سایت اینترنتی روی آن قرار می‌گیرد. هر چیزی که شما روی یک سایت می‌خوانید باید روی یک کامپیوتر واقعی در یک جایی از دنیا وجود داشته باشد. این فضا ها هم توسط شرکت ها فروخته می‌شود. در نتیجه اگر می‌بینید می‌گویند «هاست 100 مگابایتی» یعنی به شما 100 مگابایت فضا می‌دهند که فایل های سایت تان را در آن نگهداری کنید.

12- پروکسی همان فیل _تر شکن نیست: و هیچ ربطی هم به آن ندارد. به کامپیوتر اصلآ فکر نکنید، پروکسی مثل این است که من زنگ بزنم به شما بگم «اگر می‌تونی سر راه برو فلان کتاب فروشی ببین این کتاب را داره؟» شما می‌روید و از همانجا به من زنگ می‌زنید، می‌گویید «آره مثلآ فلان کتاب هست جلدش این رنگیه قیمتشم اینه…». این یعنی پروکسی.
وقتی شما IP و Port پروکسی را در برنامه ای وارد می‌کنید یا از فیلتر شکن استفاده می‌کنید کامپیوتر شما به یک کامپیوتر دیگه در جایی از دنیا وصل میشه و اون کامپیوتر میره اون آدرسی که شما می‌خواهید را باز می‌کنه و به شما نشان میده. حالا اگر پروکسی شما در یک کشور خارجی باشه می‌تونه جاهایی بره که شما نمی‌تونید برید!

13- وی پی ان (vpn) همان فیل _تر شکن نیست: vpn یک نوعی از شبکه است که اطلاعاتی که در آن رد و بدل می‌شود به خاطر فرایند رمزنگاری قابل دیده شدن نیست.
مثل چی؟ این سناریو را تجسم کنید، من و دوستم و شما با هم در یک اتاق هستیم. من و دوستم هر دو علاوه بر فارسی به زبان چینی هم مسلط هستیم اما شما یک کلمه هم چینی بلد نیستید.
حالا شما به من به فارسی می‌گویید «تو حق نداری راجع به آن موضوع با دوستت صحبت کنی!». حالا اگر من شروع کنم به چینی با دوستم حرف بزنم چی؟ شما نمی‌توانید بفهمید من دارم راجع به چی حرف می‌زنم.
اینکه vpn به عنوان یک فیل _تر شکن استفاده می‌شود هم موردی مشابه است. «آن موضوع» همان سایت مسدود شده است و «زبان چینی» هم همان رمزنگاری شبکه vpn.

14- RAM بیشتر، همیشه بهتر نیست: رم و حافظه بیشتر همیشه الزاما بهتر نیست. چرا؟ به دلایل مختلف، مهم ترینش اینکه خیلی اوقات کامپیوتر شما توان استفاده از آن مقدار عظیم RAM را اصلآ ندارد… به عنوان مثال، اکثر افراد از ویندوز های 32 بیت استفاده می‌کنند که توان استفاده بیشتر از 4 گیگ رم را ندارند یعنی اگر شما 8 گیگ رم هم داشته باشید هیچ فرقی نخواهید دید… پس اگر از نحوه کار یک دستگاه آگاه نیستید حواستان جمع باشد که پول تان را بی خود هدر ندهید. برای استفاده بیشتر از 4 گیگ رم باید از سیستم عامل های 64 بیت استفاده کنید. مثلآ Windows Vista x64 Ultimate.

15- قوی بودن یکی از اجزای کامپیوتر، ضعیف بودن جزئی دیگر را جبران نمی‌کند: هر عضو کامپیوتر وظیفه منحصر به فرد خودش را دارد و قوی بودن یک جز، مثلآ RAM ضعیف بودن CPU را جبران نمی کند. مثلآ می‌گویند «این بازی 2 گیگ رم می‌خواد ولی اگر CPU ات قویه با 1 گیگ هم جواب میده…» که کاملآ اشتباه است.


منبع: محشر دات کام

موضوعات: فایل, آنتی ویروس, امنیت رایانه, ایمیل  لینک ثابت

شما باید برای دیدن نظرات وارد سامانه شوید در حال حاضر وارد شده اید !

If you have no account yet, you can register now...
(It only takes a few seconds!)


فرم در حال بارگذاری ...

[شنبه 1394-05-17] [ 12:02:00 ب.ظ ]




اگر از کاربران تازه کار کامپیوتر هستید دوستانه توصیه می‌کنم این مطلب را با دقت بخوانید.


1- اول آدرس ایمیل www نمی‌گذارند: اول آدرس ایمیل هرگز www نمی گذارند.

2- اینترنت اون علامت e آبی رنگ نیست: اون e آبی رنگ علامت برنامه Internet Explorer، محصول شرکت Microsoft است. خود اینترنت یک شبکه است که برنامه یا آیکون خاصی ندارد. Internet Explorer به شما کمک می‌کند از این شبکه برای دیدن سایت های مختلف استفاده کنید. درست مثل اینکه می‌توانید برنامه کانال های تلویزیون را با یک تلویزیون Panasonic یا با یک تلویزیون Sony یا با هر مارک دیگری ببینید.

3- چت همان یاهو مسنجر نیست: چت کردن لازم نیست حتمآ با برنامه یاهو مسنجر انجام شود. یاهو یکی از شرکت هایی است که سرویس چت اینترنتی را ارائه می‌کند. با ICQ، MSN Messenger یا Gtalk و… هم می‌توانید چت کنید (با سایر کاربران همان سرویس).

4- هر کامپیوتری الزاماً ویندوز نیست: این خیلی مهمه! ببینید یک کامپیوتر را خاموش فرض کنید! اصلآ به آن چه روی صفحه مانیتورش دیده می‌شود فکر نکنید. این به خودی خودش یک کامپیوتر است. حالا باید یک برنامه روی این کامپیوتر نصب بشه که این کامپیوتر بتونه روشن بشه و ما ازش استفاده کنیم. به این برنامه ها می‌گوییم «سیستم عامل» یا «Operating System» یا OS. یکی از معروف ترین این برنامه ها «ویندوز» نام داره که نسخه های مختلفی هم داره که می‌دونم همگی با آنها آشنا هستید. مثل ویندوز 98 یا ویندوز xp یا ویستا. ویندوز محصول شرکت Microsoft است. حالا نکته اینجا است، هیچ اجباری به استفاده از ویندوز نیست و ویندوز تنها انتخاب موجود نیست. بلکه این تصور غلط به خاطر سلطه مایکروسافت بر روی بازار به وجود آمده. در اصل شرکت های مختلف و مشابهی وجود دارند که در این صنعت با مایکروسافت در رقابت هستند و خودشان «سیستم عامل» تولید می‌کنند. به عنوان مثال، شرکت Apple سیستم عامل Mac را دارد. یا مثلآ سیستم عامل Ubuntu مال شرکت Canonical است.

5- هر کامپیوتری الزاماً پنتیوم نیست: pentium فقط اسم مدل یکی از پردازنده (CPU) های شرکت اینتل است! مثلآ من اگر از CPU یک شرکت دیگه مثل AMD استفاده کنم دیگه «کامپیوترت پنتیوم چنده؟» مفهومی نداره. در ضمن مدل های pentium هم الان تقریبآ منسوخ شده و قدیمی به حساب می‌آیند.

6- فایروال همان آنتی ویروس نیست: هر دو امنیت کامپیوتر را تامین می‌کنند اما با یکدیگر فرق دارند. فایروال یا دیواره آتش مثل یک گارد هست که شما بگذارید دم در خانه تا از ورود افراد خطرناک جلوگیری کند. آنتی ویروس مثل یک محافظ شخصی است که اگر کسی یه جوری گارد را دست به سر کرد یا یواشکی از دودکش شومینه اومد توی خونه او را دستگیر کنه.

7- تفاوت فایل، فولدر و درایو: اصلا به کامپیوتر فکر نکنید، درایو مثل طبقه ای است که شما پوشه های مختلف از اسناد تان را نگهدای می‌کنید. فولدر همان پوشه هایی است که اسناد در آنها وجود دارند. هر سند موجود در پوشه مثل یک فایل هست. در نتیجه من اگر از شما بپرسم فلان سند کجاست؟ شما می‌گویید: «در طبقه دوم، پوشه سبز رنگ، کاغذ آخر.» حالا اگر بپرسم «اون تحقیق شیمی که دانلود کردی کجاست؟» چه می‌گویید؟ «درایو C، فولدر Shimi، فایل shimi.pdf» یا مدل کامپیوتری تر: C:Shimishimi.pdf این طور بخوانید، «سی دو نقطه بک اسلش شیمی بک اسلش شیمی دات پی دی اف». حالا چطوری فرق اینا را هم به خاطر بسپاریم؟ یکی اینکه درایو ها تعداد شان زیاد نیست. عمومآ همین C و D و E و اینها هستند… فولدر ها یا پوشه ها هم که اصلآ از آیکون شان مشخص است. فایل ها هم می‌توانید این جوری بشناسید. هر آیتمی که وقتی رویش کلیک می‌کنید دیگه جلوتر نمی‌توانید بروید یک فایل است. به عنوان مثال وقتی روی یک فولدر کلیک می‌کنید وارد آن می‌شوید، دوباره می توانید چیزی انتخاب کنید… در نتیجه این یک فایل نیست. اما اگر روی یک عکس کلیک کنید آن عکس خودش باز می‌شود، دیگر داخل آن عکس پوشه های دیگر یا فایل های دیگر وجود ندارد. در نتیجه یک عکس یک فایل است. به عبارتی هر آیتمی که یک پسوند داشته باشد، مثلآ txt. یا jpg. و… یک فایل است.

8- پسوند فایل ها مهم است: اول از همه، اصلآ پسوند چیه؟ پسوند اون سه حرف آخر اسم هر فایل است (اگر ویندوز شما پسوند ها را نشان نمی‌دهد مثل این راهنما عمل کنید). پسوند به ویندوز و شما می‌گوید که این چه نوع فایلی است. به عنوان مثال یک فایل متنی که فقط حاوی نوشته است پسوندش txt. است. عکس های واقعی مثل آنها که با دوربین عکاسی می‌گیرید عمومآ دارای پسوند jpg هستند. عکس های کارتونی و کامپیوتری و غیر واقعی هم عمومآ gif یا png هستند. فایل های فشرده شده عمومآ دارای پسوند zip یا rar هستند که آنها را باید با برنامه های مخصوص مثل Winzip یا WinRAR باز کنید. فایل های اجرایی مثل فایل های برنامه های یا فایل های Setup بازی ها و… هم عمومآ دارای پسوند exe. هستند. آهنگ ها هم عمومآ mp3 یا wav هستند. پسوند فایل ها اطلاعات زیادی به ما می‌دهند. مثلآ اگر کسی یک فایل به شما داد که پسوند آن exe. بود و گفت این عکس خودم است. دارد دروغ می‌گوید! احتمالآ به جای عکس یک برنامه مخرب مثل یک ویروس است.


ادامه در پست بعدی …

موضوعات: فایل, آنتی ویروس, امنیت رایانه, ایمیل  لینک ثابت

There are 2 comments on this post but you must be logged in to see the comments. در حال حاضر وارد شده اید !

If you have no account yet, you can register now...
(It only takes a few seconds!)


فرم در حال بارگذاری ...

 [ 11:50:00 ق.ظ ]




 

 

به عنوان یک کاربر ویندوز قطعا از میانبرهای صفحه کلید در محیط سیستم عامل و سایر برنامه‌های کاربردی آن استفاده کرده‌اید. اینها باعث می‌شوند‌ سرعت کار شما به شدت افزایش پیدا کند. در حالی که همه ما با میانبرهای اصلی در ویندوز آشنایم، مواردی نیز یافت می‌شود که یا از آن‌ها بی‌اطلاعیم‌ یا به ندرت از آن‌ها بهره می‌بریم. در اینجا پنج مورد از آن‌ها را برای شما فهرست می‌کنیم.


هر برنامه و سیستم عامل دارای میانبرهای صفحه کلید خاص است که زندگی با ‌آن‌ها بسیار ساده‌تر می‌شود. اگر یاد بگیریم ‌با صفحه کلید و میانبر‌ها در برنامه‌ها و سیستم عامل به خوبی کار کنیم، سرعت کار ما چندین برای افزایش می‌یابد.


اما هر چقدر ‌از این میانبر‌ها به یاد داشته باشیم، اغلب مواردی یافت می‌شود که یا از آن‌ها به کلی بی‌خبریم‌، یا به ندرت از آن‌ها استفاده می‌کنیم. پیش از این نیز ما در چند گزارش به میانبرهای پر کاربرد ویندوز پرداخته‌ایم و اکنون پنج مورد دیگر از آن‌ها را ـ که کمتر کسی از آن‌ها با خبر است ـ به شما معرفی می‌کنیم.


۱ - Win + Pause / Break
می‌توانید به اطلاعات سیستم خود از طریق Control Panel دسترسی داشته باشید؛ اما در ویندوز 8، راه آسان‌تر این است که کلید‌های Win + X را فشار داده و گزینه System را انتخاب کنید. حتی ساده‌تر از این می‌توانید به سرعت و با استفاده از کلید‌های Win + Pause / Break به اطلاعات جزئی سیستم دسترسی پیدا کنید.


۲- Alt + Print Screen
کلید Print Screen یا‌‌ همان Prt Scr برای عکسبرداری از کل صفحه نمایش شما به کار برده می‌شود. اما اگر بخواهید به سرعت از پنجره‌ای که ‌فعال است ‌و تنها از‌‌ همان پنجره و نه همه صفحه‌ عکاسی کنید، کافی است کلید‌های Alt + Prt Scr را فشار دهید. این کار نیاز به هر گونه ویرایش تصویر گرفته شده از صفحه نمایش را از بین می‌برد.


۳- Win + E
اکسپلورر ویندوز، یکی از ابزارهایی است که روزانه چندین بار به آن مراجعه می‌کنیم. این ابزار را می‌توان از طریق منوی Start یا به شکل عمومی‌تر با استفاده از آیکون Computer فعال کرد؛ اما راه ساده‌تر برای اجرای آن، استفاده از کلیدهای Win + E است که به این طریق از هر کجای سیستم عامل می‌توانید به سرعت به اکسپلورر دسترسی داشته باشید.


۴ - Ctrl + Shift + N
حال که در اکسپلورر هستید، شاید به آن نیاز دارید که در مسیر فعلی یک پوشه جدید ایجاد کنید. برای این کار می‌توانید از Toolbar اکسپلورر کمک بگیرید و یا با کلیک راست، گزینه New Folder را انتخاب کنید؛ اما راه ساده‌تری نیز وجود دارد و آن استفاده از کلید‌های ترکیبی Ctrl + Shift + N است.


۵ - Win + Right Arrow + Enter
برای خاموش کردن سیستم خود چند گزینه وجود دارد، ولی ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از ساده‌ترین راه ممکن که عبارت ‌از ‌کلید‌های ترکیبی Win + Right Arrow + Enter است، استفاده کنید. در واقع با فشار همزمان دادن کلید‌های Win و کلید جهت‌دار سمت راست و در ‌‌نهایت کلید Enter سیستم شما بدون نیاز به هیچ کار اضافی Shut Down خواهد شد.


منبع:tabnak.ir


موضوعات: فایل  لینک ثابت

There are 2 comments on this post but you must be logged in to see the comments. در حال حاضر وارد شده اید !

If you have no account yet, you can register now...
(It only takes a few seconds!)


فرم در حال بارگذاری ...

[دوشنبه 1393-11-06] [ 12:56:00 ب.ظ ]




 

در آفیس 2013 هنگامی که از تب File بر روی Save کلیک می‌کنید علاوه بر امکان ذخیره‌ی فایل بر روی هارددیسک، می‌توان فایل را به طور مستقیم بر روی سرویس ذخیره فایل آنلاین SkyDrive نیز ذخیره کرد. در صورتی که هیچگاه از این سرویس استفاده نمی‌کنید و همواره از هارددیسک خود برای ذخیره فایل‌ها استفاده می‌کنید در این ترفند به نخوه ی ذخیره‌ی خودکار فایل‌ها در هارددریسک در آفیس 2013 حواهیم پرداخت.

بدین منظور:
ابتدا نرم‌افزار دلخواه خود در مجموعه آفیس 2013 را اجرا کنید (به عنوان مثال Word 2013).
سپس در تب File بر روی Options کلیک نمایید.
در مرحله‌ی بعد از قسمت سمت چپ پنجره، بر روی Save کلیک کنید.
اکنون گزینه‌ی Don’t show the Backstage when opening or saving files را یافته و تیک آن را فعال کنید.
سپس بر روی دکمه‌ی OK کلیک کنید.
از این پس در صورتی که در تب File بر روی Save کلیک کنید پنجره‌ی ذخیره‌ی فایل بر روی هارددیسک نمایان می‌شود.
لازم به ذکر است با فعال‌سازی این گزینه در صورت کلیک بر روی Open در تب File نیز مستقیماً فایل‌های موجود در هارددیسک برای باز شدن نمایش داده می‌شوند و دیگر خبری از SkyDrive نیست.

 

منبع:tarfandestan.com

موضوعات: فایل  لینک ثابت

شما باید برای دیدن نظرات وارد سامانه شوید در حال حاضر وارد شده اید !

If you have no account yet, you can register now...
(It only takes a few seconds!)


فرم در حال بارگذاری ...

[یکشنبه 1392-06-03] [ 08:36:00 ب.ظ ]





گاهی از اوقات به یک مشکلی در برنامه های کامپیوتری برمی خوریم که فکر می کنیم حل کردنش کار بسیار سختی است ولی در صورتی که آنقدرها هم که به نظر می آید سخت نیست می شود با دو تا سوال از دیگران یا گشتن تو سایت های معتبر هم جواب را پیدا کرد و هم مشکل را حل کرد. حالا ما هم قصد داریم به صورت خیلی ساده برای شما طریقه ی نصب و استفاده از یکی از برنامه های آسان و پرکاربرد را آموزش دهیم.

چگونه باید یه فایل زیپ شده رو برگردونیم؟

اول باید برنامه ی Win RAR را نصب کنیم وقتی که نصب تموم شد دقت داشته باشیم که همه ی پسوندها مخصوصا RAR و ZIP انتخاب شده باشد و در صورت علامت دار بودن گزینه ی cascaded context menus  گزینه ی finish را می زنیم.

روش اول

روی فایل فشرده یا Zip یا RAR که داریم کلیک راست می کنیم و گزینه ی Extract to Name File (نام فایل Zip یا RAR یا هر فایل فشرده ی دیگری که داریم) را انتخاب می کنیم با این کار کنار فایل zip ما پوشه ای هم نام ایجاد می شود و فایل ها در آن ریخته می شود.

 

روش دوم

فایل را باز می کنیم ( کلیک راست می کنیم و open را می زنیم ) همه ی فایل های داخل آن را انتخاب می کنیم و کلیدهای ctrl+c را برای کپی کردن فایل می زنیم و در جایی که می خواهیم کپی کنیم paste می کنیم.

 

 

حالا چگونه می توان با WIN RAR فایل ” Zip ” یا ” RAR ” ساخت؟

1- اگر خواستیم فایل فشرده بسازیم، zip یا RAR بسازیم؟ چرا؟ خوب معلوم است  RAR ، چون خیلی فشرده تر می شود.

2-اگر هم خواستیم که دیگر برای شخصی که از فایل استفاده می کند نیازی به  download، نباشد فایل zip یا RAR را که می سازیم آن را  exe می کنیم. اما توجّه کنید که حجم فایل zip یا RAR شما حدود 100kb افزایش پیدا می کند اما download آن ، با مودم ها و اینترنت dial up و با سرعت 56kb مودم و سرعت download حداکثر 5kb/s ، خوب است.

توجه :دوباره یادآوری می کنم که در هر زمانی و مخصوصا زمان ساخت فایل فشرده اول RAR و بعد گزینه ی مربوط به exe شدن فایل را انتخاب کنید.

طریقه ی ایجاد فایل rar یا zip به وسیله ی برنامه ی win rar:

1- روی فایل مورد نظر کلیک راست می کنیم و گزینه ی Add to archive را انتخاب می کنیم که پنجره ای باز می شود.

 

 

2-اگر می خواهیم با بیشترین مقدار ممکن فایل ما را فشرده کند از پایین سمت چپ از بین دو تا ابزار کشویی که در compression method وجود دارد گزینه ی Best را انتخاب می کنیم.

 

 

3- اگر می خواهیم داخل یک سی دی برنامه ی مورد نظرمون را فشرده کنیم حجمش از 700Mb بیشتر می شود و داخل یک سی دی جا نمی شود می توانیم فایل فشرده شده را طوری تنظیم کنیم که هر 650 یا 700 مگا بایت را یک فایل کند به این ترتیب که وقتی فایل اصلی فشرده شده را داخل سی دی اولی اجرا می کنیم همه ی فایل های داخل آن را می ریزیم و سی دی دوم که فایل فشرده شده ی دومی در آن قرار دارد را می خواهد و ما سی دی دوم را در دستگاه می گذاریم و گزینه ی مورد نظر را فشار می دهیم و فایل های داخل آن را که ادامه ی سی دی اولیست می ریزد. اگر بخواهیم این فایل ها را داخل بیشتر از 2 تا سی دی هم بریزیم این کار ممکن است در پایین این پنجره در شکل بعدی سمت چپ گزینه که کشویی هم هست با نام splite to volumes, bytes وجود دارد که می توان مقدار مورد نظر برای یک فایل که بیشترین مقدار حجم را داشته باشد انتخاب یا تایپ کنیم اگر برای هر فایل 1kb در نظر بگیریم 1000 بایت می شود.

نکته :اگر می خواهیم برنامه ی تولید شده ی خودمان را به طوری که  قبلا گفتیم در یک سی دی بریزیم باید حتما گزینه ی exe شدن فایل فشرده را انتخاب کنیم.

 

 

مرور مطالب گفته شده:

1)انتخاب rar یا zip بودن در سمت چپ پنجره ی ذکر شده.

2)جدا کردن هر قسمت x بایتی در منوی کشویی سمت چپ و پایین پنجره

3)انتخاب اندازه فشردگی در compression method

4)برای یک فایل معمولی از سمت چپ یکی از گزینه های rar یا Zip را انتخاب می کنیم که rar بهتر است، و برای exe کردن فایل برای اینکه از برنامه ی win rar استفاده نکنیم در قسمت Archiving Option گزینه ی Create SFX archive را انتخاب می کنیم تا فایل ما exe شود. ( فایل های exe را فایل های خودکفا یا خوداجرا هم می گوییم. )

5)    در زبانه comment به معنی ” توضیحات “، توضیحات لازم درباره ی فایل مورد نظرمان را می نویسیم.

6- آخر اینکه گزینه ی OK را می زنیم تا یک فایل فشرده بسازیم. با زدن این گزینه در میله ی بالایی هر فایل که فشرده می شود یک بار از 0 تا 100 پر می شود و برای تکمیل نهایی و اعلام کلی نتیجه ی فشرده سازی در میله ی پایینی از 0 تا 100 را نشان می دهد.

منبع:amoozesh-computer.ir

موضوعات: فایل  لینک ثابت

یک نظر برای این مطلب وارد شده . جهت دیدن نظر ، وارد سامانه شوید. در حال حاضر وارد شده اید !

If you have no account yet, you can register now...
(It only takes a few seconds!)


فرم در حال بارگذاری ...

[چهارشنبه 1392-03-22] [ 02:18:00 ق.ظ ]