ترفندهای کامپیوتری


اردیبهشت 1403
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        





جستجو



  فیدهای XML
 



هیچ چیز بیشتر از یک کامپیوتر کند نمی‌تواند در کارهای روزمره اختلال ایجاد کند. گاهی تنها راه چاره خرید یک کامپیوتر جدید است؛ اما در اغلب موارد با چند اقدام ساده می‌توان سرعت کامپیوتر را افزایش داد.

در ادامه ۱۰ راهکار ساده برای افزایش سرعت کامپیوتر ارائه می‌کنیم.

 

۱- برنامه‌های بلا استفاده را حذف کنید

معمولا کامپیوترها به همراه نرم‌افزارهایی ارایه می‌شوند که برخی از آن‌ها اساسا مورد نیاز کاربر نیستند. برای حذف این برنامه‌ها کافی است در بخش Control Panel برنامه‌های اضافی را از فهرست برنامه‌های نصب شده روی سیستم انتخاب کرده و با استفاده از گزینه Uninstall آن‌ها را حذف کنید.

 

۲- فایل‌های موقت را پاک کنید

فایل‌های موقتی در هنگام انجام وظایف توسط کامپیوتر ایجاد می‌شوند و ممکن است پس از اتمام کار روی هارددیسک باقی بمانند و موجب کندی کامپیوتر شوند. برای حذف این فایل‌ها از حافظه سیستم کافی است در پنجره My Computer درایو سیستم عامل را انتخاب کرده و درپوشه Windows پوشه موسوم به Temp را انتخاب کنید. سپس در بالای پنجره از منوی View گزینه Details را انتخاب کنید تا جزئیات فایل‌ها به نمایش درآید. اکنون می‌توانید تمام فایل‌های مربوط به روزهای گذشته را انتخاب و پاک کنید.

 

۳- یک درایو SSD روی سیستم نصب کنید

مهمترین علت کندی کامپیوتر استفاده از هارددیسک است. برای افزایش سرعت کامپیوتر می‌توانید به جای هارددیسک از یک درایو SSD برای ذخیره اطلاعات استفاده کنید. درایو SSD در واقع حافظه مبتنی بر فلش است که برق کمتری مصرف کرده و مقاومت بیشتری دارد.

 

۴- فضای ذخیره‌سازی سیستم سیستم را افزایش دهید

وقتی ۸۵ درصد از فضای ذخیره‌سازی پر می‌شود، سرعت کامپیوتر کاهش می‌یابد. برای اجتناب از این مشکل بهتر است فضای ذخیره سازی سیستم را افزایش دهید.

 

۵- از اجرای برنامه‌های غیرضروری در زمان راه اندازی سیستم جلوگیری کنید

اجرای برنامه‌های متعدد در زمان راه‌اندازی سیستم موجب کندی آن می‌شود. برای اجتناب از این رخداد در منوی Start گزینه Run را انتخاب کرده و عبارت msconfig را تایپ کنید تا فهرستی از برنامه‌هایی که در زمان راه‌اندازی سیستم اجرا می‌شوند، به نمایش درآید. برای حذف برنامه‌های ناخواسته از این فهرست کافی است علامت موجود در کنار نام برنامه‌ها را بردارید.

 

۶- حافظه رَم سیستم را افزایش دهید

حافظه موقت سیستم یا رم برای انجام محاسبات موردنیاز برنامه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچه تعداد برنامه‌های اجرا شده روی سیستم بیشتر باشد، حافظه رم بیشتری هم لازم است و سرعت سیستم کاهش می‌یابد. با افزاش حافظه رم می‌توانید این مشکل را رفع کنید. معمولا ۴ گیگابایت حافظه رم برای انجام کلیه امور روزمره کافی است.

 

۷- هارددیسک را یکپارچه‌سازی کنید

یکپارچه‌سازی هارددیسک امکان ذخیره‌سازی اطلاعات را به کارآمدترین صورت ممکن فراهم می‌کند. برای این منظور در پنجره My Computer روی هارددیسک کلیک راست کرده و گزینه Properties‌ را انتخاب کنید. سپس در برگه Tools گزینه Defragment Now را انتخاب کنید.

 

۸- دیسک را پاک‌سازی کنید

ویندوز یک ابزار پاک‌سازی دیسک در اختیار کاربران می‌گذارد که امکان حذف فایل‌های اضافی را فراهم می‌کند. برای استفاده از این ابزار کافی است از منوی Start گزینه All Programs و سپس به ترتیب گزینه‌های Accessories، System Tools و Disk Cleanup را اتخاب کنید.

 

۹- برای کامپیوتر از یک آدرس IP‌ ثابت استفاده کنید

کامپیوتر در زمان راه‌اندازی مدت زمان چشمگیری را صرف دریافت آدرس IP از شبکه می‌کند و با تعریف یک آدرس IP‌ ثابت، سرعت راه‌اندازی آن افزایش می‌یابد. برای این منظور در پنجره Network and Sharing Center گزینه Change adapter Settings را انتخاب کنید. سپس روی مبدل شبکه کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. پس از آن گزینه Internet Protocol Version 4 ‪(TCP/IPv4)‬‌ را انتخاب و روی دکمه Properties‌کلیک کنید. در بخش Use the following IP address از این پنجره می‌توانید تنظیمات مربوط به آدرس IP را با توجه به تنظیمات شبکه انجام دهید.

 

۱۰- کامپیوتر را گردگیری کنید

گردوخاک دشمن درجه یک کامپیوتر است. غبار مانع جریان هوا و در نتیجه گرمایش اجرای الکترونیکی کامپیوتر می‌شود. این افزایش دما کارآیی سیستم را کاهش داده و موجب کندی آن می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل در فواصل زمانی معین کامپیوتر را گردگیری کنید. برای انجام این کار می‌توانید از جاروبرقی استفاده کنید.

منبع:sarpoosh.com

موضوعات: فایل, امنیت رایانه  لینک ثابت

شما باید برای دیدن نظرات وارد سامانه شوید در حال حاضر وارد شده اید !

If you have no account yet, you can register now...
(It only takes a few seconds!)


فرم در حال بارگذاری ...

[یکشنبه 1397-09-25] [ 11:06:00 ق.ظ ]




آلوده شدن رایانه به باج‌افزار از بدترین و هراس‌انگیزترین اتفاقاتی است که ممکن است برای یک کاربر پیش بیاید. باج‌افزارها اطلاعات و فایل‌های شما را قفل‌گذاری می‌کنند و برای آزادسازی آن‌ها از شما درخواست پول می‌کنند. پول زیادی که در صورت تعلل افزایش هم پیدا می‌‌کند. در صورت عدم پرداخت پول نیز بایستی با اطلاعات خود خداحافظی کنید. با گسترش روزافزون باج‌افزارها، لزوم محافظت در برابر آن‌ها افزایش یافته است.

در این ترفند به 5 نکته برای محافظت در برابر باج‌افزارها می‌پردازیم. با عمل کردن به این نکات می‌توانید تا حد زیادی از آلودگی به باج‌افزارها جلوگیری کنید.

 

در طول سالیان گذشته باج‌افزارهای متعددی شناسایی شده‌اند. از مطرح‌ترین‌ آن‌ها می‌توان به TorrentLocker و CryptoLocker اشاره کرد.

 

1. بکاپ‌گیری منظم
نخستین قدم برای محافظت در برابر باج‌افزارها پشتیبان‌گیری مداوم و منظم از فایل‌ها و اطلاعات است. کلاه‌بردارها مایلند تا دسترسی شما به اطلاعات‌تان را محدود کنند اما اگر شما یک نسخه‌‌ی پشتیبان جدید از اطلاعات‌تان در اختیار داشته باشید، آن‌ها از پیش شکست خورده‌اند. اطلاعات حیاتی خود را در یک محل ذخیره کنید و به طور مداوم از آن‌ها بکاپ بگیرید. برنامه‌ی زمانی بکاپ‌گیری نیز بایستی بر اساس زمان به‌روزرسانی اطلاعات‌تان تنظیم شود. اگر اطلاعات هر روز به‌روز می‌شوند پس بایستی هر روز بکاپ بگیرید.

 

2. به‌روزرسانی دائمی
از هر پلت‌فرمی که استفاده می‌کنید -دسکتاپ، تبلت یا گوشی هوشمند- آخرین به‌روزرسانی‌ها و ارتقاهای سیستم عامل را اعمال نمایید. اگر به‌روزرسانی ویندوز را غیرفعال کرده‌اید، هم‌اکنون آن را فعال کنید و به آخرین نسخه به‌روز نمایید.
 

 

 

3. شناسایی فایل‌های مشکوک و فعال‌سازی پسوندها
یک راه مهم برای مقابله با باج‌افزارها (و هر بدافزار دیگری) استفاده از چشم‌های خودتان است. ابزارهای آلوده‌سازی دارای پسوندهای گوناگونی هستند (همانند EXE. یا PDF.) که بلافاصله می‌توان به آن‌ها به عنوان یک فایل خطرناک مشکوک شد. با فعال‌سازی نمایش پسوندها در ویندوز می‌توانید فایل‌های مشکوک را شناسایی کرده و حذف کنید. برای این کار در محیط فایل اکسپلورر، در تب View تیک گزینه‌ی File name extensions را فعال کنید.

 

4. فیتلر کردن ایمیل‌ها
در سال 2016، هیچ کس نباید از نرم‌افزار مدیریت ایمیلی استفاده کند که ایمیل‌های دریافتی را در برابر بدافزارها و اقدامات فیشینگ اسکن نمی‌کند. در این صورت حتماً در قسمت فیلتر کردن ایمیل‌ها دستوری اعمال نمایید تا ایمیل‌های حاوی فایل‌های اجرایی و EXE مستقیماً حذف شوند و به دست شما نرسند.

 

5. به‌کارگیری یک نرم‌افزار Internet Security
با وجود تمام راه‌های مقابله در برابر باج‌افزارها، استفاده از یک نرم‌افزار امنیتی Internet Security از بهترین راه‌‌ها برای مقابله با آن‌ها محسوب می‌شود. نرم‌افزارهای رایگان و پولی گوناگونی هستند که می‌توانند در این راه به شما کمک کنند. بسیاری از این نرم‌افزار‌ها امکان مسدود کردن دسترسی به پوشه‌های مهم را فراهم می‌کنند و با این کار از داده‌ها محافظت می‌نمایند.
 

 منبع: ترفندستان

 

موضوعات: آنتی ویروس, امنیت رایانه  لینک ثابت

یک نظر برای این مطلب وارد شده . جهت دیدن نظر ، وارد سامانه شوید. در حال حاضر وارد شده اید !

If you have no account yet, you can register now...
(It only takes a few seconds!)


فرم در حال بارگذاری ...

[دوشنبه 1396-04-26] [ 10:11:00 ق.ظ ]




ویندوز 10، آخرین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز است که در طول زمان به‌روزرسانی‌های متعددی برای آن منتشر می‌شود، اما نسخه اصلی آن همچنان روی 10 باقی می‌ماند و احتمالا هیچ نام جدیدی به ویندوز اختصاص داده نشود. مایکروسافت در این نسخه از ویندوز امکانات بسیاری را گنجانده که یکی از آنها مدیریت پیشرفته حساب کاربری و بهره‌مندی از قابلیت رمزگذاری روی عکس دلخواه است.

 

با استفاده از این قابلیت می‌توانید عکسی را به‌دلخواه خود انتخاب کنید و در سه مرحله، با استفاده از رسم دایره، خطوط یا حتی ضربه روی نقاطی خاص، رمز‌هایی سه‌بخشی ایجاد کنید که این رمز برای ورود به سیستم‌عامل مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌این‌ترتیب رمز شما نه از نوع عدد است و نه از نوع حروف بلکه باید مکان‌های مشخص شده روی تصویر را به همان ترتیب و همان شکلی که مشخص کرده‌اید لمس کنید یا با استفاده از نشانگر ماوس به تصویر بکشید.

برای فعال‌سازی این رمزهای حرفه‌ای و پیچیده می‌توانید به روش زیر عمل کنید:
1 ـ روی منوی استارت کلیک کرده و در بالای منوی استارت، روی نام/ تصویر پروفایل کاربر فعلی کلیک کنید.

2 ـ از منوی به‌نمایش درآمده گزینه Change Account Settings را انتخاب کنید.

3 ـ از سمت چپ به بخش Sign-in Options رفته و پس از اسکرول کردن سمت راست صفحه، در بخش Picture Password روی Add کلیک کنید.

4 ـ در صورت نیاز رمز خود را برای ورود به این بخش وارد کرده و در ادامه روی گزینه Choose Picture کلیک کنید.

5 ـ تصویر موردنظرتان را فراخوانی کرده و پس از جانمایی آن در صفحه، روی Use this picture کلیک کنید.

6 ـ حالا باید رمز خود را در سه بخش با حرکاتی همچون رسم دایره، رسم خطوط یا نقطه‌گذاری مشخص کنید. توجه داشته باشید جهت حرکت بسیار مهم است و به‌عنوان مثال می‌توانید تصویری همچون یک گربه را انتخاب کرده، دو چشم را با رسم دایره و فاصله بینی تا دهان را با رسم یک خط صاف از بالا به پایین مشخص کنید.

7 ـ در ادامه پس از مشخص کردن رمز مربوط به هر سه بخش، وارد مرحله تائید رمز خواهید شد. در این مرحله ‌باید رمز وارد شده را دوباره رسم کنید.

8 ـ پس از رسم صحیح رمز تصویری در مرحله 7، رمز شما تائید شده و با کلیک روی Finish مراحل کار به اتمام می‌رسد. اکنون با خروج از حساب کاربری فعلی و تکرار عملیات ورود، می‌توانید نتیجه تغییرات را مشاهده کنید.


منبع:jamejamonline.ir

موضوعات: امنیت رایانه, آفیس  لینک ثابت

شما باید برای دیدن نظرات وارد سامانه شوید در حال حاضر وارد شده اید !

If you have no account yet, you can register now...
(It only takes a few seconds!)


فرم در حال بارگذاری ...

[چهارشنبه 1395-03-26] [ 12:23:00 ب.ظ ]




در صورتی که شما نیز لپ تاپ دارید احتمالأ تاکنون شرایطی را تجربه کرده اید که امکان اتصال لپ تاپ به برق را نداشته و اجبارأ از باتری لپ تاپ خود استفاده کرده اید. بسته به نوع لپ تاپ ها در صورت داشتن شارژ کامل ، لپ تاپ شما در حدود 2 ساعت و نیم با باتری کار خواهد کرد.

اما نکاتی بسیار ساده هستند که با رعایت آنها به شکل قابل توجهی کارایی باتری لپ تاپ شما افزایش پیدا خواهد کرد و در لحظات بحرانی به کمک شما میایند. در این ترفند قصد داریم به معرفی 16 نکته برای حداکثر استفاده از باتری لپ تاپ بپردازیم که کارکرد باتری شما را از 2 ساعت به 4 ساعت کاملأ تضمین میکند.

 
1- به طور مرتب Defrag کنید - هر چه هارد دیسک شما سریعتر عمل کند فعالیت کمتری میکند و در نتیجه میزان بهره برداری اش از انرژی باتری شما کاهش می یابد یکی از راه های مناسب برای بهبود عملکرد هارد دیسک Defrag کردن آن در زمان های متوالی و منظم است، پس در اینکار کوتاهی نکنید.

2- نور LCD را کاهش دهید - امروزه 99 درصد لپ تاپهایی که در بازار عرضه می شوند این قابلیت را دارند که نور LCD یا نمایشگر آنها را تنظیم کنید بهتر است زمانی که از باتری استفاده می کنید روشنائی LCD خود را روی کمترین حد ممکن قرار دهید، برخی از مدلها قابلیت کاهش میزان فعالیت CPU و بهره برداری اش از منبع تغذیه به شکل بهینه را دارا هستند اینگونه قابلیتهای جانبی لپ تاپ تان را در حین استفاده از باتری فراموش نکنید.

3- برنامه هایی که به صورت پنهانی و در پس زمینه اجرا می شوند را متوقف کنید - اگر آنتی ویروسی دارید که به صورت اتوماتیک شروع به اسکن کردن هاردتان می کند یا ابزاری مثل Google Desktop روی سیستم شما نصب است که به صورت دائم در حال ایندکلمه مورد نظر شما در تالار فیلتر می باشد کردن فایلها و بررسی هاردتان است و… آنها را از کار بیاندازید. همه ی این موارد باعث فعالیت بیشتر CPU و کاهش کارایی باتری می شوند. همه ی ابزارهایی که اینگونه عملکردی دارند را در زمانی که از باتری استفاده می کنید غیر فعال نمائید.

4- سخت افزارهای اضافی را جدا کنید - ماوس های USB برخی از انواع Cool Disk ها و… را فراموش نکنید چون اینها نیز به منبع تغذیه نیاز دارند و از باتری شما استفاده خواهند کرد.

5- حافظه ی رم بیشتری به لپ تاپ خود اضافه کنید - هر چه حافظه ی Ram شما بیشتر باشد پروسه هایی که در حافظه ی مجازی یا Virtual Memory سیستم تان بارگذاری می شود کمتر خواهد بود، از آنجایی که حافظه مجازی و پروسه های موجود در آن هارد دیسک را درگیر می کنند باعث استفاده ی بیشتری از باتری شما می شوند در حالی که داشتن رم بیشتر اصلا سبب استفاده ی انرژی بیشتر نخواهد شد. از طرفی وقتی بخواهید برنامه هایی سنگین که نیاز به حجم بالایی از Virtual Memory دارند اجرا کنید داشتن مقدار بیشتری از حافظه رم می تواند به شما کمک بزرگی برساند و میزان مصرف انرژی را کاهش دهد.

6- هارد دیسک بر CD یا DVD درایو ارجحیت دارد- هر چقدر که هارد دیسک منبع تغذیه شما را ببلعد به پای CD یا DVD درایوها نمی رسد، ضمن اینکه وجود یک CD در داخل درایو حتی اگر در حال استفاده نباشد نیز می تواند هر از گاهی مزید بر علت گردد، اگر واقعا احتیاج دارید از یک CD یا DVD در زمانی که در حالت باتری قرار دارید استفاده کنید بهترین راه حل تهیه یک image از آن و اجرای image مذکور توسط نرم افزارهای درایو مجازی است.

7- پین های باتری خود را تمیز نگه دارید - بد نیست هر از گاهی پین های باتری خود را تمیز کنید (ترفندستان) این امر سبب نقل و انتقال بهتر و کامل تر جریان بین باتری و لپ تاپ میگردد و کارایی بهتر و بیشتر مجموعه می گردد.

8- از باتری خود مراقبت کنید - مراقبت از باتری نیز شرط مهمی است اگر از باتری زیاد استفاده نمی کنید فراموش ننمائید هر دفعه که باتری را شارژ میکنید این شارژ را بایستی هر دو یا سه هفته یکبار مورد استفاده قرار دهید در غیر اینصورت خیلی سریعتر از چیزی که فکرش را بکنید باتری دچار اشکال می شود. از طرفی شارژ یک باتری Li-on (لیتیومی) نباید هرگز به صورت کامل خالی شود و خالی شدن کامل شارژ باتری فقط در مورد مدلهای قدیمی توصیه می شود.

9- سیستم را Hibernate کنید نه Standby - قرار دادن لپ تاپ در وضعیت Standby در فاصله های زمانی که به آن نیازی نیست آنهم در حین استفاده از باتری می تواند سبب کاهش مصرف انرژی شود و از طرفی وقتی به آن نیاز شد بلافاصله کارتان را از سر بگیرید اما وضعیت Hibernate تقریبا سیستم را خاموش نگه می دارد و در زمان نیاز به آن به همان سرعت حالت Standby فعالش میکند.

10- به کاهش دمای لپ تاپ کمک کنید - هر چه دمای لپ تاپ شما کاهش یابد عملکرد بهتری خواهد داشت و هر چه عملکردش سریعتر و بهتر باشد کارایی باتری اش بیشتر خواهد شد، لذا همواره شبکه های ورودی و خروجی هوای لپ تاپ تان را تمیز کنید و لپ تاپ را در وضعیتی قرار دهید که هوا به شکل مناسبی در آن جریان پیدا کند.

11- Power Options ویندوز را تنظیم کنید - به Power Options در کنترل پنل ویندوز بروید و آن را به شکلی که مناسب می دانید تنظیم کنید اگر Power Schemes را در این قسمت روی Max battery قرار دهید به صورت اتوماتیک تنظیماتی برگزیده می شوند که می توانند سبب حداکثر کارایی باتری شوند.

12- کارهای اضافی و همزمان را حذف کنید - اگر در وضعیت باتری زمانی که مشغول تایپ یک نامه هستید تصمیم گرفتید MP3 گوش کنید بهتر است از MP3 player خود استفاده کنید تا لپ تاپتان دلیلش هم که واضح است.

13- لپ تاپ مناسب خود را بخرید - اگر واقعا کلمه مورد نظر شما در تالار فیلتر می باشدی هستید که طول عمر باتری برایتان حیاتی است بهتر است برای مدلهایی هزینه کنید که باتری شان کارایی بیشتر و قوی تر دارند مسلما برای اینگونه مدلها و این نوع باتری ها بایستی هزینه های اضافی را تقبل کنید.

14- شارژ و دی شارژ باتری - اکثر باتری های لپ تاپ های امروزی از نوع Li-on هستند و نیازی به اینکار ندارند ولی اگر از مدلهای خیلی قدیمی استفاده می کند دی شارژ کامل باتری و شارژ مجددش هر 15 روز توصیه می شود.

15- قابلیت Auto save را خاموش کنید - در حین کار با ابزارهایی مثل Word مایکروسافت و… قابلیت ذخیره اتوماتیک یا auto save را غیرفعال کنید این قابلیت سبب می شود هارد دیسک شما به صورت دائم درگیر باشد. اگر نگران این هستید که باتری تمام شود و هر آنچه انجام داده اید ذخیره نشده از بین بروند می توانید در همان قسمت Power options تنظیمات را به گونه یی تعریف کنید که در حین تمام شدن باتری سیستم Hibernate شده و اطلاعات شما دفعه ی بعدی که به جریان الکتریسته دسترسی داشتید مجددا در دسترستان باشد.

16- کاهش فعالیت کارت گرافیک - پائین آوردن رزلوشن صفحه نمایش و غیر فعال کردن اسکرین سیورهای تجملی و … می توانند سبب فعالیت کمتر کارت گرافیکی و در نتیجه افزایش کارایی باتری لپ تاپ گردند.

موضوعات: امنیت رایانه  لینک ثابت

شما باید برای دیدن نظرات وارد سامانه شوید در حال حاضر وارد شده اید !

If you have no account yet, you can register now...
(It only takes a few seconds!)


فرم در حال بارگذاری ...

[چهارشنبه 1394-08-06] [ 06:16:00 ب.ظ ]




ادامه از پست قبلی:


9- تفاوت وبلاگ و وب سایت: «وبلاگ» از جمله چیز هایی است که تعریف دقیقش یکم سخته. یک باور اشتباه اینه که یک وب سایت یک آدرس مستقل دارد، مثلآ تنها کاربران عضو سایت قادر به مشاهده لینک ها هستند.
عضویت در سایت / ورود به سایت
این تعریف اشتباه است.
وبلاگ جایی است که – عمومآ – یک نفر یادداشت هایی می‌نویسد. این یادداشت ها می‌توانید شخصی، تخصصی یا عمومی باشد. وبلاگ ها بر پایه یکی از برنامه های مدیریت محتوا نظیر وردپرس یا مووبل تایپ هستند. همچنین می‌توانند روی سرویس دهنده های وبلاگ آنلاین باشند، مثل Blogspot یا Persianblog و… که در این صورت آدرس آنها به شکل EsmeWeblog.Persianblog.ir و… درمیاید. اما می‌توانند آدرس شخصی هم داشته باشند. مثل Zangoole.com که یک وبلاگ است.
اکثر وبلاگ ها شامل بخش نظرات هم هستند که خوانندگان از این طریق با نویسنده در ارتباط هستند و نظر خودشان را به اطلاع نویسنده می‌رسانند. هم وبلاگ و هم وب سایت می‌تواند متعلق به یک نفر، چند نفر یا یک شرکت هم باشد در نتیجه مالکیت یا مخاطب یک نشانه برای تمیز دادن وبلاگ از وب سایت نیست. اما عمومآ وبلاگ متعلق به یک نفر است و شما با ورود به آن می‌دانید که در حال خواندن نوشته چه کسی هستید. وبلاگ ها عمومآ غیر رسمی تر از وب سایت ها هم هستند.
یک تفاوت دیگر هم این است که وب سایت ها عمومآ سرویس یا محصول خاصی دارند اما وبلاگ ها – حداقل مستقیمآ – سرویسی ارائه نمی‌کنند و فقط حاوی نوشته های نویسنده هستند.

10- دومین، دامین یا دامنه: اسم هر سایت (آدرسی که تایپ می‌کنید که واردش شوید) دامنه آن سایت است. مثلآ دامنه یاهو yahoo.com است. برای داشتن این نام ها باید نام مورد نظر آزاد باشد و مبلغی را سالیانه پرداخت کنید تا به نام شما ثبت شود.
توجه کنید که مثلآ در مثال یاهو، کل عبارت “Yahoo.com” دامنه است، نه فقط “Yahoo” در نتیجه “Yahoo.net” هم یک دامنه جدا است که می‌تواند متعلق به فرد دیگری باشد، همچنین “Yahoo.org” و… اما خوب شرکت های بزرگ تمام دامنه های اسم شرکت شان را به نام خودشان ثبت میکنند.

11- هاست یا هاستینگ: هاست، هاستینگ یا Host یعنی فضایی که فایل های یک سایت اینترنتی روی آن قرار می‌گیرد. هر چیزی که شما روی یک سایت می‌خوانید باید روی یک کامپیوتر واقعی در یک جایی از دنیا وجود داشته باشد. این فضا ها هم توسط شرکت ها فروخته می‌شود. در نتیجه اگر می‌بینید می‌گویند «هاست 100 مگابایتی» یعنی به شما 100 مگابایت فضا می‌دهند که فایل های سایت تان را در آن نگهداری کنید.

12- پروکسی همان فیل _تر شکن نیست: و هیچ ربطی هم به آن ندارد. به کامپیوتر اصلآ فکر نکنید، پروکسی مثل این است که من زنگ بزنم به شما بگم «اگر می‌تونی سر راه برو فلان کتاب فروشی ببین این کتاب را داره؟» شما می‌روید و از همانجا به من زنگ می‌زنید، می‌گویید «آره مثلآ فلان کتاب هست جلدش این رنگیه قیمتشم اینه…». این یعنی پروکسی.
وقتی شما IP و Port پروکسی را در برنامه ای وارد می‌کنید یا از فیلتر شکن استفاده می‌کنید کامپیوتر شما به یک کامپیوتر دیگه در جایی از دنیا وصل میشه و اون کامپیوتر میره اون آدرسی که شما می‌خواهید را باز می‌کنه و به شما نشان میده. حالا اگر پروکسی شما در یک کشور خارجی باشه می‌تونه جاهایی بره که شما نمی‌تونید برید!

13- وی پی ان (vpn) همان فیل _تر شکن نیست: vpn یک نوعی از شبکه است که اطلاعاتی که در آن رد و بدل می‌شود به خاطر فرایند رمزنگاری قابل دیده شدن نیست.
مثل چی؟ این سناریو را تجسم کنید، من و دوستم و شما با هم در یک اتاق هستیم. من و دوستم هر دو علاوه بر فارسی به زبان چینی هم مسلط هستیم اما شما یک کلمه هم چینی بلد نیستید.
حالا شما به من به فارسی می‌گویید «تو حق نداری راجع به آن موضوع با دوستت صحبت کنی!». حالا اگر من شروع کنم به چینی با دوستم حرف بزنم چی؟ شما نمی‌توانید بفهمید من دارم راجع به چی حرف می‌زنم.
اینکه vpn به عنوان یک فیل _تر شکن استفاده می‌شود هم موردی مشابه است. «آن موضوع» همان سایت مسدود شده است و «زبان چینی» هم همان رمزنگاری شبکه vpn.

14- RAM بیشتر، همیشه بهتر نیست: رم و حافظه بیشتر همیشه الزاما بهتر نیست. چرا؟ به دلایل مختلف، مهم ترینش اینکه خیلی اوقات کامپیوتر شما توان استفاده از آن مقدار عظیم RAM را اصلآ ندارد… به عنوان مثال، اکثر افراد از ویندوز های 32 بیت استفاده می‌کنند که توان استفاده بیشتر از 4 گیگ رم را ندارند یعنی اگر شما 8 گیگ رم هم داشته باشید هیچ فرقی نخواهید دید… پس اگر از نحوه کار یک دستگاه آگاه نیستید حواستان جمع باشد که پول تان را بی خود هدر ندهید. برای استفاده بیشتر از 4 گیگ رم باید از سیستم عامل های 64 بیت استفاده کنید. مثلآ Windows Vista x64 Ultimate.

15- قوی بودن یکی از اجزای کامپیوتر، ضعیف بودن جزئی دیگر را جبران نمی‌کند: هر عضو کامپیوتر وظیفه منحصر به فرد خودش را دارد و قوی بودن یک جز، مثلآ RAM ضعیف بودن CPU را جبران نمی کند. مثلآ می‌گویند «این بازی 2 گیگ رم می‌خواد ولی اگر CPU ات قویه با 1 گیگ هم جواب میده…» که کاملآ اشتباه است.


منبع: محشر دات کام

موضوعات: فایل, آنتی ویروس, امنیت رایانه, ایمیل  لینک ثابت

شما باید برای دیدن نظرات وارد سامانه شوید در حال حاضر وارد شده اید !

If you have no account yet, you can register now...
(It only takes a few seconds!)


فرم در حال بارگذاری ...

[شنبه 1394-05-17] [ 12:02:00 ب.ظ ]




اگر از کاربران تازه کار کامپیوتر هستید دوستانه توصیه می‌کنم این مطلب را با دقت بخوانید.


1- اول آدرس ایمیل www نمی‌گذارند: اول آدرس ایمیل هرگز www نمی گذارند.

2- اینترنت اون علامت e آبی رنگ نیست: اون e آبی رنگ علامت برنامه Internet Explorer، محصول شرکت Microsoft است. خود اینترنت یک شبکه است که برنامه یا آیکون خاصی ندارد. Internet Explorer به شما کمک می‌کند از این شبکه برای دیدن سایت های مختلف استفاده کنید. درست مثل اینکه می‌توانید برنامه کانال های تلویزیون را با یک تلویزیون Panasonic یا با یک تلویزیون Sony یا با هر مارک دیگری ببینید.

3- چت همان یاهو مسنجر نیست: چت کردن لازم نیست حتمآ با برنامه یاهو مسنجر انجام شود. یاهو یکی از شرکت هایی است که سرویس چت اینترنتی را ارائه می‌کند. با ICQ، MSN Messenger یا Gtalk و… هم می‌توانید چت کنید (با سایر کاربران همان سرویس).

4- هر کامپیوتری الزاماً ویندوز نیست: این خیلی مهمه! ببینید یک کامپیوتر را خاموش فرض کنید! اصلآ به آن چه روی صفحه مانیتورش دیده می‌شود فکر نکنید. این به خودی خودش یک کامپیوتر است. حالا باید یک برنامه روی این کامپیوتر نصب بشه که این کامپیوتر بتونه روشن بشه و ما ازش استفاده کنیم. به این برنامه ها می‌گوییم «سیستم عامل» یا «Operating System» یا OS. یکی از معروف ترین این برنامه ها «ویندوز» نام داره که نسخه های مختلفی هم داره که می‌دونم همگی با آنها آشنا هستید. مثل ویندوز 98 یا ویندوز xp یا ویستا. ویندوز محصول شرکت Microsoft است. حالا نکته اینجا است، هیچ اجباری به استفاده از ویندوز نیست و ویندوز تنها انتخاب موجود نیست. بلکه این تصور غلط به خاطر سلطه مایکروسافت بر روی بازار به وجود آمده. در اصل شرکت های مختلف و مشابهی وجود دارند که در این صنعت با مایکروسافت در رقابت هستند و خودشان «سیستم عامل» تولید می‌کنند. به عنوان مثال، شرکت Apple سیستم عامل Mac را دارد. یا مثلآ سیستم عامل Ubuntu مال شرکت Canonical است.

5- هر کامپیوتری الزاماً پنتیوم نیست: pentium فقط اسم مدل یکی از پردازنده (CPU) های شرکت اینتل است! مثلآ من اگر از CPU یک شرکت دیگه مثل AMD استفاده کنم دیگه «کامپیوترت پنتیوم چنده؟» مفهومی نداره. در ضمن مدل های pentium هم الان تقریبآ منسوخ شده و قدیمی به حساب می‌آیند.

6- فایروال همان آنتی ویروس نیست: هر دو امنیت کامپیوتر را تامین می‌کنند اما با یکدیگر فرق دارند. فایروال یا دیواره آتش مثل یک گارد هست که شما بگذارید دم در خانه تا از ورود افراد خطرناک جلوگیری کند. آنتی ویروس مثل یک محافظ شخصی است که اگر کسی یه جوری گارد را دست به سر کرد یا یواشکی از دودکش شومینه اومد توی خونه او را دستگیر کنه.

7- تفاوت فایل، فولدر و درایو: اصلا به کامپیوتر فکر نکنید، درایو مثل طبقه ای است که شما پوشه های مختلف از اسناد تان را نگهدای می‌کنید. فولدر همان پوشه هایی است که اسناد در آنها وجود دارند. هر سند موجود در پوشه مثل یک فایل هست. در نتیجه من اگر از شما بپرسم فلان سند کجاست؟ شما می‌گویید: «در طبقه دوم، پوشه سبز رنگ، کاغذ آخر.» حالا اگر بپرسم «اون تحقیق شیمی که دانلود کردی کجاست؟» چه می‌گویید؟ «درایو C، فولدر Shimi، فایل shimi.pdf» یا مدل کامپیوتری تر: C:Shimishimi.pdf این طور بخوانید، «سی دو نقطه بک اسلش شیمی بک اسلش شیمی دات پی دی اف». حالا چطوری فرق اینا را هم به خاطر بسپاریم؟ یکی اینکه درایو ها تعداد شان زیاد نیست. عمومآ همین C و D و E و اینها هستند… فولدر ها یا پوشه ها هم که اصلآ از آیکون شان مشخص است. فایل ها هم می‌توانید این جوری بشناسید. هر آیتمی که وقتی رویش کلیک می‌کنید دیگه جلوتر نمی‌توانید بروید یک فایل است. به عنوان مثال وقتی روی یک فولدر کلیک می‌کنید وارد آن می‌شوید، دوباره می توانید چیزی انتخاب کنید… در نتیجه این یک فایل نیست. اما اگر روی یک عکس کلیک کنید آن عکس خودش باز می‌شود، دیگر داخل آن عکس پوشه های دیگر یا فایل های دیگر وجود ندارد. در نتیجه یک عکس یک فایل است. به عبارتی هر آیتمی که یک پسوند داشته باشد، مثلآ txt. یا jpg. و… یک فایل است.

8- پسوند فایل ها مهم است: اول از همه، اصلآ پسوند چیه؟ پسوند اون سه حرف آخر اسم هر فایل است (اگر ویندوز شما پسوند ها را نشان نمی‌دهد مثل این راهنما عمل کنید). پسوند به ویندوز و شما می‌گوید که این چه نوع فایلی است. به عنوان مثال یک فایل متنی که فقط حاوی نوشته است پسوندش txt. است. عکس های واقعی مثل آنها که با دوربین عکاسی می‌گیرید عمومآ دارای پسوند jpg هستند. عکس های کارتونی و کامپیوتری و غیر واقعی هم عمومآ gif یا png هستند. فایل های فشرده شده عمومآ دارای پسوند zip یا rar هستند که آنها را باید با برنامه های مخصوص مثل Winzip یا WinRAR باز کنید. فایل های اجرایی مثل فایل های برنامه های یا فایل های Setup بازی ها و… هم عمومآ دارای پسوند exe. هستند. آهنگ ها هم عمومآ mp3 یا wav هستند. پسوند فایل ها اطلاعات زیادی به ما می‌دهند. مثلآ اگر کسی یک فایل به شما داد که پسوند آن exe. بود و گفت این عکس خودم است. دارد دروغ می‌گوید! احتمالآ به جای عکس یک برنامه مخرب مثل یک ویروس است.


ادامه در پست بعدی …

موضوعات: فایل, آنتی ویروس, امنیت رایانه, ایمیل  لینک ثابت

There are 2 comments on this post but you must be logged in to see the comments. در حال حاضر وارد شده اید !

If you have no account yet, you can register now...
(It only takes a few seconds!)


فرم در حال بارگذاری ...

 [ 11:50:00 ق.ظ ]





از تاریخ 8 آوریل 2014 شرکت مایکروسافت به طور رسمی پشتیبانی از ویندوز XP را پایان داد. بدین معنا که دیگر هیچ‌ به‌روزرسانی برای این ویندوز ارائه نمی‌گردد. اگر شما نیز از کاربران ویندوز XP بوده باشید به موجب این اتفاق به دلیل حفظ امنیت رایانه، ناچار به نصب نسخه‌های جدیدتر ویندوز خواهید بود. اما اگر سخت‌افزار سیستم شما جهت نصب نسخه‌های جدیدتر ویندوز کافی نباشد چه خواهید کرد؟ و یا اگر همچنان حاضر به دل کندن از ویندوز XP نباشید چطور؟ در این ترفند قصد داریم به معرفی راهی جالب و کاربردی بپردازیم که از طریق آن می‌توانید همچنان تا سال 2019 ویندوز XP خود را مستقیماً از طریق مایکروسافت به‌روز کنید.

 

بدین منظور:

ابتدا کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره‌ی Run باز شود.

در محیط Run عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید.

پس از باز شدن پنجره‌ی ویرایش‌گر رجیستری ویندوز، به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\\SYSTEM\\WPA اکنون بر روی WPA راست‌کلیک کرده و از منوی New بر روی Key کلیک کنید.

نام این کلید جدید را PosReady قرار دهید.

در مرحله‌ی بعد، در حالی که کلید PosReady در حالت انتخاب است، از قسمت سمت راست پنجره بر روی فضای خالی صفحه راست کلیک کنید و از منوی New بر روی DWORD Value کلیک کنید.

نام این مقدار جدید را Installed قرار دهید.

سپس (ترفندستان) بر روی Installed دوبارکلیک کنید.

اکنون در پنجره‌ی باز شده، Value data را برابر 1 قرار داده و روی OK کلیک کنید.

کار تمام است و اکنون می‌توانید با مراجعه به Windows Update در محیط ویندوز اقدام به به‌روزرسانی ویندوز کنید.

 

لازم به ذکر است بایستی دقت داشته باشید که این ترفند تنها بر روی نسخه 32 بیتی ویندوز XP کار می‌کند.

همچنین باید توضیح داد که نسخه‌ای مخصوص از ویندوز ایکس پی به نام Windows Embedded Industry وجود دارد که مخصوص بخش‌های صنعتی است. این نسخه از ویندوز که با نام Windows Embedded POSReady نیز شناخته می‌شود مربوط به سال 2009 و بر اساس سرویس پک 3 ویندوز XP تولید شده است. مایکروسافت به‌روزرسانی‌های این نسخه از ویندوز را تا سال 2019 ارائه خواهد کرد. با استفاده از این ترفند شما می‌توانید از این به‌روزرسانی‌ها بر روی ویندوز XP خود استفاده کنید.

البته دقت داشته باشید که مایکروسافت به طور رسمی توصیه کرده است حتی با وجود استفاده از این ترفند، نمی‌توان از امنیت کامل ویندوز XP اطمینان پیدا کرد و بهترین راه چاره همواره استفاده از نسخه‌های جدیدتر ویندوز است.


منبع: ترفندستان

موضوعات: امنیت رایانه  لینک ثابت

شما باید برای دیدن نظرات وارد سامانه شوید در حال حاضر وارد شده اید !

If you have no account yet, you can register now...
(It only takes a few seconds!)


فرم در حال بارگذاری ...

[چهارشنبه 1394-01-05] [ 06:12:00 ب.ظ ]




خیلی از افراد پس از خرید کامپیوتر و لپ تاپ جدیدشان با سرعت هرچه تمام، آنرا روشن کرده و مشغول کار و استفاده از آن میشوند و ساعات های زیادی را پشت سیستمی که به تازگی آنرا خریداری کرده اند سپری میکنند. برای اطمینان صحت و همچنین لذت بردن هر چه بیشتر از این کامپوتر و لپ تاپ جدیدتان بهتر است اقداماتی را نیز رعایت کنید .


اقدامات اساسی پس از خرید لپ تاپ
اولین سوالی که در ذهن مان ایجاد میشود پس از خرید یک لپ تاپ جدید چه کارهایی لازم است انجام دهیم ؟!


باتری
امروزه اکثر لپ‌تاپ‌ها به باتری‌های لیتیوم ـ یونی و لیتیوم ـ پلیمری مجهز شده اند . این باتری‌ها برخلاف باتری‌های قدیمی نیکل ـ متال و نیکل ـ کادمیوم نیازی به شارژ طولانی مدت ندارند. در این باتری‌ها عملیات شارژ پس از رسیدن به صد درصد، متوقف می‌شود و فرقی ندارد شما پس از آن چندین ساعت دیگر نیز باتری را به شارژر وصل کنید یا خیر.

برای شارژ اولیه بهتر است باتری را یک‌بار شارژ کامل کنید. توجه داشته باشید باتری‌های لیتیوم ـ یونی و لیتیوم ـ پلیمری بهتر است پیش از تخلیه کامل شارژدوباره شارژ شوند و عملیات شارژ نیز تا صد درصد کامل انجام نشو (حدودا بین ۵۰ تا ۸۰ درصد شارژ تخلیه شده باشد) . هرچه این باتری‌ها بیشتر و در فواصل زمانی کوتاه‌تر شارژ شوند، عمر آنها بیشتر می‌شود. چنانچه قصد دارید دستگاه را به‌طور مداوم به برق وصل کنید، نیازی به جداکردن باتری ندارید ؛ زیرا باتری بیش از حد شارژ نمی‌شود.


سیستم عامل
درصورتی که لپ‌تاپ جدید شما بدون سیستم عامل است، با توجه به سلیقه‌ خود و امکانات سخت‌افزاری دستگاه یکی از نسخه‌های ۳۲ یا ۶۴ بیت ویندوز ۷ یا ۸ یا سیستم عامل موردعلاقه تان را روی آن نصب کرده و پس از آن عملیات به روزرسانی سیستم عامل را انجام دهید.

در صورتی که دستگاه به همراه سیستم‌عامل اورجینال خریداری شده است، کافی است به‌روزرسانی های موجود را روی آن اعمال کنید ( در صورتی که سیستم عامل اورجینال شما ویندوز است برای آپدیت آن به کنترل پنل رفته و سپس به System and Security > Windows Update > Check for Updates بروید)‌ .


درایورها

در اکثر موارد درایورهایی که همراه با دستگاه عرضه می‌شود یا سخت‌افزارهایی که با سیستم‌عامل شناسایی می‌شوند، به‌روز نیستند. توصیه می‌کنیم با مراجعه به سایت سازنده لپ‌تاپ خود، آخرین نسخه از درایورهای موجود را با توجه به سیستم‌عامل دستگاهتان دانلود کنید و ضمن به‌روزرسانی درایورهای نصب شده، یک نسخه از آنها را ذخیره و برای استفاده در آینده نگهداری کنید.


پارتیشن‌بندی

هارد‌دیسک لپ‌تاپ در بیشتر مواقع به یک درایو تقسیم می‌شود که در این درایو نیز سیستم‌عامل نصب شده است. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلات احتمالی و تقسیم‌بندی بهتر اطلاعات روی هارد‌دیسک، بهتر است آن را پارتیشن‌بندی کنید. نرم‌افزارهایی همچون EaseUS Partition Master Free قابلیت پارتیشن‌بندی بدون از دست دادن اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید به‌ صورت رایگان به استفاده از آن بپردازید.


حذف و اضافه ها
اگر لپ‌تاپ شما همراه با سیستم‌عاملی عرضه شده باشد، به احتمال زیاد نرم‌افزارهای زیادی بر روی آن نصب شده که برخی از آنها برای شما کاربردی ندارند و برخی دیگر نیز نصب شان به‌صورت موقت و آزمایشی بوده است. پیشنهاد می‌کنیم نرم‌افزارهای نصب شده را با دقت بررسی کرده و هر کدام را که به آن نیازی ندارید، حذف کنید.


ابزار امنیتی
اولین برنامه هایی که ‌باید روی سیستم‌عامل دستگاه خود نصب کنید، ابزارهای امنیتی‌ است. آنتی‌ویروس و دیواره‌ آتش (فایروال) از جمله نرم افزار هایی به شمار می‌رود که در ابتدای کار و پیش از نصب دیگر نرم‌افزارها ‌باید روی سیستم‌عامل خود نصب کنید تا مانع اجرای بدافزارهای احتمالی حین عملیات نصب شوند.


برنامه کاربردی
اکنون ویندوز رایانه بروز شد، عمل پارتیشن بندی صورت گرفته و همچنین ابزار های امنیتی نیز در سیستم نصب شده است . اکنون دیگر نوبت استفاده از لپ تاپ شما فرارسیده است . اکنون میتوانید نرم افزار های کاربردیتان مانند افیس،مرورگر مورد علاقه تان، مجموعه افیس و … را بر روی لپ تاپ خود نصب کنید !


پشتیبان گیری
در نهایت وقتی همه چیز به پایان رسید، برای آن‌که هنگام نصب مجدد سیستم‌عـــامل خود مجبوربه نصب دوباره تمام برنامه ها و تنظیمات اعمال شده بر روی سیستم نباشید پیشنهاد میکنیم از آن با استفاده از نرم افزارهایی چون Acronis True Image نسخه پشتیبان تهیه کنید !


اقدامات اساسی پس از خرید کامپیوتر جدید

پس از ذکر اقدامات اساسی از خرید لپ تاپ اکنون نوبت گفتن اقدامات اساسی که پس از خرید یک کامپیوتر جدید باید انجام دهیم را دکر میکنیم که تفاوت انچنانی با نکته های قبل ندارد !


آپدیت ویندوز
خوب اگر ویندوز سیستمتان اورجینال است حتما ان را آپدیت کنید ! برای اپدیت آن به کنترل پنل رفته و سپس به System and Security > Windows Update > Check for Updates بروید.


نکته : پس از اتمام دانلود و نصب سیستم را ریستارت کنید .


نصب آنتی ویروس و ابزار امنیتی
به سراغ افزایش امنیت سیستم خود بروید، ویندوز ۸ به طور پیش فرض با Windows Defender همراه است اما کافی نیست بهتر است آنتی ویروس های قدرتمند تری را بیابید !


موارد اضافه سیستم را پاک کنید !


وقتی سیستم جدیدی می‌خرید خواهید دید که سازندگان آن را از بلاتورها پر کرده‌اند. خوشبختانه برای حذف بلاتورها ابزارهایی چون PC Derapifier وجود دارند که با نصب آنها می‌توانید کامپیوتر خود را برای پیدا کردن موارد اضافه جستجو کنید.


در صورتی که ویندوز ۸ دارید باید بدانید که ابزارهای اینچنینی نمی‌توانند بلاتورهای مرتبط به برنامه‌های مترو یا همان کاشی‌های زنده را پاک کنند. اگر برنامه‌ای را نمی‌خواهید، باید روی آن راست کلیک کرده و حذفش کنید.


نرم افزار های کاربردی تان را نصب کنید !
همانطور که در قبل توضیح داده شد نرم افزار های مورد نیاز خود را نصب کنید !


از هارد خود بکاپ بگیرید


درایورها را بروزرسانی کنید

 

منبع:fenjon.com

موضوعات: امنیت رایانه  لینک ثابت

شما باید برای دیدن نظرات وارد سامانه شوید در حال حاضر وارد شده اید !

If you have no account yet, you can register now...
(It only takes a few seconds!)


فرم در حال بارگذاری ...

[دوشنبه 1393-11-06] [ 12:49:00 ب.ظ ]




 

همان‌طور که می‌دانید هنگامی که در سایت‌های اینترنتی مختلف در حال وارد کردن رمز عبور خود هستید، این رمز عبور نمایش داده نشده و به جای آن کاراکتر دایره یا ستاره نمایش داده می‌شود. اما ممکن است شما تمایل داشته باشید مشاهده کنید که آیا رمز عبور خود را صحیح وارد کرده‌اید یا خیر؛ مخصوصاً اگر از رمز عبوری پیچیده استفاده می‌کنید و در خصوص این که شخص دیگری صفحه نمایش و رمز عبور وارد شده را ببیند نگران نیستید. این قابلیت در مرورگر Internet Explorer وجود دارد بدین شکل که با کلیک بر روی علامت چشم در کادر وارد کردن رمز عبور می‌توان کاراکترهای رمز را مشاهده کرد. اما اگر از کاربران مرورگر فایرفاکس هستید و تمایل دارید این قابلیت در این مرورگر نیز فعال باشد در این ترفند چگونگی این کار را برای شما بازگو می‌کنیم.

بدین منظور نیازمند افزونه‌ای به نام Show/hide passwords هستید.

برای دریافت این افزونه کافی است ابتدا به آدرس زیر مراجعه نمایید:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/showhide-passwords

سپس بر روی دکمه‌ی Add to Firefox کلیک نمایید.
پس از دانلود افزونه بر روی دکمه‌ی Install کلیک کنید تا افزونه نصب شود.

در نهایت با کلیک روی دکمه‌ی Restart Now مرورگر را یک‌بار از نو راه‌اندازی کنید تا تغییرات اعمال گردد.
اکنون (ترفندستان) خواهید دید که گزینه‌ی Show در زیر کادرهای رمز عبور وجود دارد که با کلیک کردن بر روی آن رمز عبور قابل مشاهده است.

همچنین پس از این‌ کار می‌توانید بر روی Hide کلیک کنید تا رمز عبور بار دیگر مخفی گردد.

منبع: ترفندستان

موضوعات: امنیت رایانه  لینک ثابت

شما باید برای دیدن نظرات وارد سامانه شوید در حال حاضر وارد شده اید !

If you have no account yet, you can register now...
(It only takes a few seconds!)


فرم در حال بارگذاری ...

[دوشنبه 1393-08-05] [ 06:10:00 ب.ظ ]




1. استفاده از سیستم‌عامل به‌روز و اصل

2. استفاده از نرم‌افزارهای امنیتی و به‌روزرسانی مداوم آن‌ها

3- عدم استفاده از رایانه‌ی دیگران و یا رایانه‌های عمومی برای کارهای شخصی

4- عدم به‌اشتراک‌گذاری رمز عبور

5- اطمینان از صحیح بودن تاریخ سیستم

6- پرهیز از نصب نرم‌افزارهای غیرضروری

7- به‌روزرسانی دائمی درایورهای سخت‌افزاری

8- به‌روزرسانی نر‌م‌افزارهای جانبی

9- عدم بهره‌گیری از نرم‌افزارهای کرک‌ شده

10- عدم ورود به سایت‌های ناشناس

 

منبع: tarfandestan.com

موضوعات: امنیت رایانه  لینک ثابت

یک نظر برای این مطلب وارد شده . جهت دیدن نظر ، وارد سامانه شوید. در حال حاضر وارد شده اید !

If you have no account yet, you can register now...
(It only takes a few seconds!)


فرم در حال بارگذاری ...

 [ 05:51:00 ب.ظ ]